پروژه مدیریت ارتباط با مشتری

وبلاگ گروه CRM دانشگاه شیخ بهایی

پروژه مدیریت ارتباط با مشتری

وبلاگ گروه CRM دانشگاه شیخ بهایی

یک مصاحبه و یک خبر

اول از همه بگم که با آقای کرباسچی برای امروز قرار گذاشتم اما چون بقیه نمی توانند بیایند قرار رو کنسل می کنم.

دوم از همه فرارسیدن میلاد یگانه منجی بشریت را به شما تبریک می گویم .

سوم یک مصاحبه با مسئول مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت رو قرار میدهم تا بخونید:

داگلاس بورگام (Douglas Burgum) یکى از معاونان ارشد شرکت مایکروسافت و مدیر بخش ارایه‌ى راهکار براى کسب و کار این شرکت است که این هفته در کنفرانس گردهمایى 2004 کاربران در Kissimmee شرکت کرده بود، با Computer World درباره‌ى آینده‌ى چهار خط ERP که همچون نرم افزارهاى CRM توسط مایکروسافت آغاز شده است، گفت و گو داشت. او همچنین درباره‌ى «طرح Green» که همان تلاش مایکروسافت براى یکپارچه سازى گستره‌‌اى از نرم افزارهاى فرایند کسب و کار (Business Process Applications) است، سخن گفت. آنچه در این نوشتار مى‌آید، خلاصه‌اى از این گفت و گوست:

آیا مى‌توانید ایده‌اى درباره‌ى قیاس مایکروسافت با رقبایش همچون SAP AG و PeopleSoft ارایه دهید؟
به طور مشخص، ما در راه پیشرفت هستیم و وضعیت خود را با رقبایمان مقایسه نمى‌کنیم. ما امروز عمده‌ى تمرکز فعالیت‌ خود را در بازارهاى کوچک و متوسط مى‌بینیم و آن شرکت‌ها بر بنگاه‌ها متمرکز شده اند. ما عمده‌ى رقابت را در بخش‌هاى بسیار پراکنده‌ى بازارهاى کوچک و متوسط مى‌بینیم، یعنى همان جایى که به طور خاص، قدرت زیادى داریم و جایگاه ما در بازار رو به رشد است.

شرکت‌هایى همچون Siebel System Inc. و SAP نیز در حال حرکت به این بخش‌ها هستند.
این بازارى‌ست که بیست سال است نرم افزارهاى مشهور در آن وجود داشته اند. آنان تازه‌ واردهاى این بازار هستند که مى‌خواهند جایگاه خود را در بازار تغییر دهند و به جایى بیایند که ما کانال‌هاى شراکت و تعداد قابل توجهى از محصولات‌به سازى شده براى بازار و فروشندگان نرم افزار مستقل داریم.

آیا همچون Siebel ، Hosted CRM (CRM با برون سپارى برخى یا کل فعالیت‌ها) ارایه مى‌دهید؟
ما براى مدتى با کمک Surebridge Inc. چنین CRM را ارایه مى‌کردیم، اما آنان که چنین چیزى را مى‌خواهند، صد در صد بازار نیستند و آن دسته از مشتریان که On-premise CRM مى‌خواهند، بخش بزرگ ترى از بازار را تشکیل مى‌دهند.

آیا تاخیر Longhorn طرح توسعه‌ى محصولات شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
آرى، تحت تاثیر قرار خواهد داد. تلاش بر این است که از نوآورى‌هاى Longhorn استفاده شود، اما نکته‌ى مهم جدا ساختن آن از ورود Green (نسل بعدى نرم افزار) است. ما به Longhorn تکیه خواهیم کرد که سیستم عامل جدید، رابط‌ (interface) جدید، فایل‌هاى سیستم و همه‌ى مزایاى سیستم عامل جدید را دارد. در حقیقت، ما بر روى Longhorn ساخت و ساز را ادامه مى‌دهیم و همه‌ى ابزارهاى Visual Studio و ابزارهاى سیستم .NET را در اختیار خواهیم داشت.
یکى از نقاط بهبود محصول ما، توانایى متناسب سازى با نیاز مشتریان، آن هم به گونه‌اى که امکان استفاده از نگارش‌هاى جدید محصولات همچنان باقى بماند، خواهد بود. افزون بر این، Dr. Watson (ابزار گزارش گیرى از خطاها) در محصول Green وجود خواهد داشت و البته در نگارش‌هاى حاضر Solomon و Axapta نیز وجود دارد.
من تصور مى‌کنم بازخور آنى مشتریان و بهبود در قابلیت‌هاى متناسب سازى، هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. امروز، اگر شما سیستمى دارید که چاپ و صدور فاکتور را انجام ‌مى‌دهد، مشتریان 80 درصد زمان خود را صرف 20 درصد معاملات غیر معمول و استثنایى مى‌کنند. هدف ما، کمک به شرکت‌هاى کوچک و متوسط براى به دست آوردن جریان کار (Workflow) هوشمندانه در دنیاى واقعى فرایندهاست که هزینه‌هاى آن در کمترین میزان ممکن است.
به طور کلى، یک برداشت عمومى ناصحیح درباره‌ى Green وجود دارد و آن این که آینده‌ى اقتصادى ما در این است که Green را جایگزین خط کنونى محصولات خود سازیم. در حقیقت، محصول ERP که به بلوغ رسیده، در بیشترین نقطه‌ى سودآورى خود قرار دارد. ما پاى‌بندى زیادى به خط فعلى محصولات خود داریم و از مشتریان خود نمى‌خواهیم که به استفاده از Green روى آورند.
نمى‌خواهیم این محصولات جاى خود را به Green بدهند، اما به مشتریان خود انتخابى مطمئن در آینده پیشنهاد مى‌دهیم و اگر مشتریان جدید ما در پایان یک دهه، محصول Green را بخواهند، مى‌توانند آن را داشته باشند. به بیان دیگر، مشتریان 10 سال فرصت براى روى آوردن به محصول جدید را دارند و هر آینه که چنین تصمیم را اتخاذ کنند، مسیر هموارى براى آنان آماده است. به هر روى، اجبارى در این باره وجود ندارد.

آیا پیشنهاد Oracle به PeopleSoft شما را تحت تاثیر قرار داده است؟
به هیچ وجه تاثیرى بر کار ما نداشته است.

شما نزدیک به یک سال به CRM پرداخته اید. چه احساسى در این باره دارید؟
از جانب مشتریان، احساس مثبتى داریم. به 1400 مشترى سیستم داده ایم و این نیازمند آن بوده که آنان Active Directory و Exchange داشته باشند و این یک فروش به نسبت پیچیده است. ما احساس خوبى درباره‌ى شروع کار داریم. نگارش 1.00 بر اساس کدهاى جدید بود. نگارش 1.2 تنها یک روزآمد سازى کوچک نبود، بلکه ارزش یک سال تلاش براى توسعه‌ى سیستم را در خود داشت که ثبات و کارکرد مناسب ترى را نسبت به گذشته داشت. اکنون نیز به سختى بر نگارش 2.00 که طى دوازده ماه ارایه خواهد شد، کار مى‌کنیم و سرخوشیم از آن که در این کار پیشرو هستیم.

اجازه دهید از نظرات شما درباره‌ى یکپارچگى استفاده کنیم.
کار صنایع به گونه اى‌ست که اگر محصولات با یک دیگر بهتر کارکنند و به سادگى یکپارچه شوند، امور خود را بهتر پیش مى‌برند. به طور مشخص، وقتى نرم افزارهاى کاربردى کسب و کار (Business App) با هزینه‌هاى پس از خرید آنان، بیش از ارزش منافع ناشى از به کار گیرى آن‌ها هزینه براى مشتریان در بر دارد، باید جهت تحقیق و توسعه‌ى خود را بدین سوى بگردانیم که چگونه محصولات، بهتر کارکنند و امکان یکپارچه سازى داشته باشند.
ما بازخورهاى اساسى از مشتریان خود دریافت مى‌کنیم. آنان مى‌خواهند ز محصولات ما که تمایلى به افزودن کارکردهاى بیشتر بدان‌ها نداریم، مزیت افزون ترى ببرند. این همان چیزى‌ست که مى‌خواهیم به آن بپردازیم

نظرات 6 + ارسال نظر
roya یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:39 ق.ظ

salam man daneshjoy karshenasy arshad jahangardy dar daneshgah esfahan hastam va lisansam ro dansehgah sheykhbahay gerftam mozoe prozhey payanim crm hastesh va ba tavajoh be inke ostade rahnamam irani nist etelate khobi dar in zamine daram man emailam ro neveshtam ba man dar tamas bashid fekr konam betonim be ham komak konim.

nznn یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:10 ب.ظ

salam :) man ham daneshjooye terme 3 IT hastam va projeye mabani ITim dar morede CRM hast :D mikhastam agar emkanesh bashe betunim be ham komak konim , albate agar betunam komaki bokonam :) khoshhal misham ke yekam rahnamaeem konid emaile man in hast : nznnnk@gmail.com

یوسف نیا دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:33 ب.ظ http://www.mehvar.com

سلام
همانطور که اطلاع دارید برای افزایش بیننده سایت یا وبلاگمان،موتورهای جستجو خیلی مهم هستند. و یکی از روشهای فوق العاده مهم و از همه جالبتر رایگان افزایش امتیاز در موتورهای جستجو ، تبادل لینک بین سایتها و وبلاگهاست.
سایت محور مشتاق تبادل لینک با شماست.
به همین منظور شما می توانید با ثبت لینکتان درhttp://www.mehvar.com/link/register.aspx بطور کاملا رایگان از این مزیت استفاده کنید. همچنین خواهشمندیم متقابلا لینک http://www.mehvar.com
را درسایت یا وبلاگ خود با یکی از عنوانهای :
سایت نیازمندیها
نیازمندیها
آگهی رایگان
فروشگاه اینترنتی
حراجی اینترنتی
لینکستان
قرار دهید. بدون اینکه اجباری در ثبت لینک ما داشته باشید در اولین فرصت و در سریعترن زمان لینکهای ثبت شده را تایید وارادتمان را کامل می کنیم.

تقوی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:38 ب.ظ

سلام
موضوع سیستم خبره ماهم همینه
الان باید با vb expert انجام بدیم
شما در مورد اطلاعاتی ندارین؟آموزشش رو؟

crmroom چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ http://www.crmroom.com

سمینار مدیریت ارتباط با مشتری در قرن 21 در تاریخ 15 اسفند 1387
در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با سخنرانی دکتر کامران صحت دارای مدرک دکترای DBA از انگلستان برگزار میگردد

جهت رزرو با شماره ی 22468368 تماس حاصل نمایید

WWW.CRMROOM.COM

میثم پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ب.ظ http://www.ez-money.blogfa.com

سلام وبلاگت واقعا عالیه به منم سربزن
منتظر نظرت هستم
تی شرت خلیج همیشه فارس
تی شرت استین بلند پسرانه با طرح تخت جمشید
تی شرت استین بلند پسرانه با طرح شعری از خیام
تی شرت استین بلند پسرانه با طرح نستعلیق
تی شرت استین کوتاه پسرانه با طرح جومونگ
و طرح هایی بسیار زیبا و جذاب از هنر خط ایران

http://www.ez-money.blogfa.com
اگر دوست داری تبادل لینک کنیم منو با نام تی شرت خلیج فارس لینک کن بد در قسمت نظرات بگو تا منم لینکت رو تو وبلاگم بذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد